Bestellen

Boek - Leer(r)echt in Rizsas

Leer(r)echt in Rizsas,  Institutionele pedagogiek(IP), Praktijk en reflectie.

Dit boek is geschreven om de pedagogische praktijk op Rizsas, een schoolvervangend dagcentrum, te onderzoeken en te verduidelijken. Het is een praktijk die ‘werkt’, zelfs voor jongeren die op geen enkele school nog welkom zijn.
De titel leer(r)echt heeft een dubbele betekenis.
Enerzijds drukt hij een engagement uit om ook voor de meest kwetsbare jongeren het recht op leren blijvend te garanderen. Er bestaan geen onschoolbare jongeren, enkel eindige schoolsystemen.
Anderzijds geeft de titel aan dat we in Rizsas uitgaan van een andere visie op leren.  Het gaat over de groei en de ontwikkeling van de jongere in relatie met een gepassioneerde andere en doorheen iets wat voor deze jongere zelf de moeite waard is .

Lees meer: Boek - Leer(r)echt in Rizsas

 
FacebookTwitterLinkedin